tiistai 13. tammikuuta 2009

Viikon koirakuva: Ensimmäinen

Vuoden ensimmäinen Viikon koirakuva haaste on aiheeltaan ensimmäinen. Täydellinen tilaisuus taas lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ja kertoa mun elämäni toisesta koiraleiristä, ja siellä mun elämäni ensimmäisestä agility-kilpailusta. Olin silloin noin 1 vuotta.

Se leiri oli viikonloppuleiri. Ohjelmaan kuului jotai luentoja, missä mami kävi, lenkkeilyä ja leikkimistä, mut sit myös erilaisiin harrastusjuttuihin tutustumista, kuten agilityyn ja jäljestämiseen. Mä olin jo mun ensimmäisellä koiraleirillä, kun olin 6kk, tutustunut tohon jäljestämiseen, jossa osoittauduin muuten luonnonlahjakkuudeksi, niin päätin tutustua sit tohon agilityyn. Se oli mun ensimmäinen kerta, kun kokeilin niitä esteitä. Me kuultiin mamin kanssa et sunnuntaina on kilpailut niin reenattiin lauantaina sit oikein tosissaan muun muassa putkea, hyppyesteitä ja A-estettä.

Kilpailupäivä koitti ja mua jännitti tosi paljon. Rata alkoi esteellä, jonka mä suoritin mallikelpoisesti:



Sit piti ettiä nameja noiden vihreiden purkkien alta ja punasista sai miinuspisteitä:



Sit piti taas mennä esteestä, mut mä unohdin kummalta puolelta sitä keppiä pitikään mennä:




Sit mä päätin ottaa ohjat omiin käsiin ja menin ton A-esteen ja putken ihan ite. Kuulin myöhemmin, ettei ne kuuluneet rataan..:



Ja viimetteeks piti mennä tohon noitten oranssien juttujen keskelle seisoo, mut mä menin vahingossa hutiin:



Oli tosi hauskaa olla kilpailemassa, vaikka musta rata oli vaan turhan lyhyt. Mä en kuulemma saanut yhtään pistettä, kun tein noi ylimääräiset esteet. Mun mielestä mun ois kyl pitänyt saada niistä lisäpisteitä..

6 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Jep, meistäkin agi on siinä mielessä tylsää, kun tuosta oma-aloitteisuudesta ei saa lisäpisteitä! Luulisi, että mitä enemmän ehtii suorittaa esteitä (ja jotkut esteet jopa useampaan kertaan ja aina eri tyylillä) saisi vaan enemmän pisteitä!!!

No pääasia, että oli hauskaa :)

Anonyymi kirjoitti...

Vitsit, että sä olit taitava tossa agilityssa, kun osasit ilman pyytämättä tehdä pari ylimäärästäki juttua :)
Mä en ymmärrä ollenkaan, ettei siitä saa lisäpisteitä jos on omatoiminen, kun oon kuullu, että omatoimisuus olis joku hyve :o
Mun mami repes taas kerran, kun sekin tuli lukeen ton sun kisaselostuksen, mutta en ymmärrä, että miks :o
Mua jäi hiukan vaivaamaan se namien ettiminen niitten purkkien alta...Siis mistä sen voi tietää, ettei niitten punasten purkkien alta sais ottaa nameja, ettei tuu miinuksia..kielsikö sun mami ottamasta vai miten?
Jos mua olis kielletty niin olisin varmaan istunu siihen paikkaan ja ottanu sääli-ilmeen naamalleni...

Anonyymi kirjoitti...

Elina ja Jade:
Joo, mä en siis kans tajuu. Ja kaikenlisäks kaikki yleisössä nauro mulle, ja tuli lellittelee mun suorituksen jälkeen niin ku mä olisin joku vauva.

Topi:
Nii toi nami juttu oli aika kumma. Itseasiassa ton ekan hyppyesteen jälkeen oli nakkirata. Näät varmaan noi läpyskät siinä maassa. Niis oli jokaisessa nakin palat, jotka mun piti syödä mahdollisimman nopeesti. Mä en edes tykkää nakeista, mut olin niin kierroksilla, että tein kaikki, mitä mami sano. Sama juttu oli noiden purkkien kanssa eli mä söin ne, jotka mami pakotti. Yäk! Oli siel muutama hauva, jotka tyrkkäs kaikki kupit nurin, kun ne yritti epätoivosesti löytää lisää niitä nakkeja.

Anonyymi kirjoitti...

Ei oo kukaan seppä syntyessään, joten 10 pistettä meiltä ensimmäisestä agilitysuorituksesta!
Tosi hauskoja juttuja oot saanut tehdä, vaikka et niistä nakeista niin tykkääkään... ;)

Anonyymi kirjoitti...

Me Hirmut kans kannatetaan luovuutta ja oman järjen käyttöän koiraharrastuksissa ja -kisoissa! Eli meistäkin sun suorituksesi oli vähintään kympin arvoinen - ja pistetään siihen vielä papukaijamerkki päälle!!!! :D Jatka samalla tyylillä edelleen - Remu rocks! 8)

Anonyymi kirjoitti...

Vuokko, Lilli ja Nekku:

No, toi kisa on kyllä ollut tähän mennessä myös viimeinen. Ei musta tullu agility-hauvaa.

Paula ja Hirmut:
Joo, näillä linjoilla jatketaan :)