tiistai 10. maaliskuuta 2009

Viikon koirakuva: Koiran kieli

Tän viikon koirakuvahaasteen aiheena on koiran kieli. Mullahan on maisterin paperit koiran kielestä, kun oon pienestä pitäen käynyt melkein joka päivä koiratarhassa sitä opiskelemassa. Yllättäen pari viikkoa sitten mami päättikin sitten, että meidän koiratarhailut on ohi. Mä taisin jo mainita siitä aikaisemmin täällä blogissa. Mä kuulemma käyttäydyn liikaa niin kuin omistaisin ne tarhat ja kaikki tytöt siellä, ja isottelen LIIAN isoille pojille. Tässä alla on kuva tuolta mun vakkaritarhasta. Mä ohitan siinä tuommosta sussaria, ja huomatkaa mun ruumiin kieli. Periaatteessa menen vain muina miehinä siitä ohi, mutta mun häntä on pystyssä merkkinä siitä, että mä oon pomo täällä.



Tässä seuraavassa kuvassa mä oon Saku-serkulla, joka on kans ainakin osittain sussari. Mä tiedän, että Saku on pomo, joten pidän hännän alhaalla.



Kaikki hauvat ei kuitenkaan näytä näin selkeitä merkkejä kuin mä. Tässä kuvassa mä ja naapurin Stitch ollaa tuolla samaisessa tarhassa. Mami sanoo aina, että mun pitää varoa tota Stitchiä, mut en mä nää, että miksi. Oon hiukan epävarmana, kun se lähestyy mua tollai. Mä en pienempien kanssa ikinä tappele, ja nää tilanteet yleensä päättyykin siten, että Stitch yrittää tulla mun päälle ja mami joutuu tönäsee mua, jotta väistäisin.



Vaikka mä joskus käyttäydynkin vähän hölmösti narttuja kohtaan eli omin niitä, niin yleensä mä kyllä kunnioitan niitä, ja sen näkee musta. Tässä ollaan mä ja naapurin Lilo. Me vähän jännitetään Lilon kanssa tota isoa Manta-tyttöä.



Mut tosiaan mä en enää pääse tarhailee, ainakaan jos siel on paljon koiria, joten olen joutunut viettää paljon aikaa noissa tylsissä ihmisten touhuissa. Mä sanon, että ne on tylsiä, koska yleensä kaikki tapahtuu NIIN hitaasti, että mä ehdin tylsistyä. Tässä kuvassa me ollaan TAAS pysähdytty kesken lenkin ja mä oon viittä vaille rupees vinkuu, kun mul on TYLSÄÄ.

11 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Kuka siellä koirapuistossa sitten pitää jöötä, jos sää et ole siellä? Ainahan puisto oman kingin tarvitsee :P

Ei vaan kyllä mää taidan kallistua sun äipän kannalle tuossa asiassa, se on ihan oikeassa, vaikka susta se tylsältä tuntuukin...!

Jaden kanssa ollaan myös vähennetty puistoilua, ja käydään siellä silloin, kun siellä on vaan tuttuja. Jade ei oikein innostu liian tuttavallisista pojista, ja silloin saa jätkät kyytiä...

Hyviä kuvia, joissa näkyy kyllä todella hyvin tuo sun "puhe" :)

Anonyymi kirjoitti...

Vai tämmönen Remu-Petteri!! Vähän on koirankieltä luettu ja mamis on reagoinu ajoissa, vaiks tylsää onki. Onneks varmaan sulla on nuppusia, joita nuuskutella siellä tarhan ulkopuolellakin. Mitäs, jos mä lähetän sulle pienenpienen virtuaalikielisuukonpoikasen sen pienenpienen kieleni kanssa, jota mamis jo kommentoi meitsin plokissa? Lohduttaaks yhtään?

Anonyymi kirjoitti...

Ihan ekaks mun täytyy ilmasta järkytykseni ton Susan käyttäytymisestä, kun se alkaa jo sullekki suukkoja lähetteleen, vaikka sen piti olla muhun ihastunu :o
Aika tylsää tosiaan, että sun mami laitto sulle porttikiellon koirapuistoon :8
Missäs sä nyt sit tapaat sun kavereita?
Mullaki meinas kerran tulla oikein kunnon rähinä koirapuistossa yhen sussarin kanssa, mutta se oli se, joka ei tykänny mun pärstästäni, eikä sen omistaja tehny elettäkään hakeakseen sen koiransa pois mun kimpustani, mutta onneks mami tuli apuun ja sano sille sussarin omistajalle monta valittua sanaa ja se sano kans mamille :D
Se omistaja sano sillon, ku se tuli sinne koirapuistoon, että se sussari on lempee, ku enkeli :o

Vautsi miten komee sä oot tossa tokassa ja vikassa kuvassa..oikein silmä lepää tossa sun upeessa ulkomuodossa :)
Toi on kans hyvä kuva missä oot muka niin coolina ton Mantan lähettyvillä, mutta kuitenkin näytät pelokkaalta ja toi Lilo vasta mainio onkin :D
Mulla ei oo koskaan lenkillä tylsää, kun mun mami ei pahemmin pysähtele, ku se oon yleensä mä, joka pysähtelen nuuskiin ja sit mamilla on tylsää ;)
Eikä meillä kauheesti ees oo hihnalenkkejä, muuta ku iltasin ..muulloinhan mä lenkkeilen vapaana :)

Anonyymi kirjoitti...

Elina ja Jade:
No itteasiassa, en mäkään enää vältsii mennä noihin tarhoihin, vaikka eka luulinkin. Kävelen ihan mielellään nykyään ohi, kun mami vie mut sitten metsästää myyriä!

Mä oon muuten semmonen poika, joka uskoo ekasta kerrasta tyttöjä, jotka antaa hammasta. Mut ne jotka ei anna..

Susa:
Kiitos suukkosesta:) Topi-veli tuli vaan vähän mustikseks..

Mut niin kuin jo tuossa Elinalle ja Jadelle selitin, en mä enää tarhaan niin hingukaan. Mulla ei tosin ole tyttöystäviä tällähetkellä täällä ulkopuolellakaan, mutta kun me muutetaan niin ehkä sieltä sitten löytyy. Ikäväkyllä tuo mun vatsanseutu on ruvennut hiukan pyöristymään, kun en ole saanut samalla tavalla nyt liikuntaa. Mami kyl sanoi, että siihenkin tulee muutos, kun muutetaan.

Topi:
Älä huolehdi, Susa yritti vain lohduttaa mua;)

Miten se sussari tollai vaan tuli sua rökittää, vaikka sul ei ole enää vehkeitäkään!? Ehkä sen omistaja on ollut tuhma sille niin sitten se ajatteli tulla kostaa sulle sen pahaa oloa..

"upee", "cool".. Puhutaanko me samoista kuvista?! Musta mä näytän noissa ihan mammanpojalta. Tosin se tepsii hyvin äkäsiin likkoihin ja tuohtuneeseen mamiin;)

Anonyymi kirjoitti...

Olis se Susa voinu, vaikka taputtaa olalle tai jotain, mutta ei sen olis tarvinnu niitä pusujaan tulla lykkäämään, vaikka se onkin herkkä tarjoomaan niitä kaikille sälleille ;)
Jos se sussari näki, että mä hiukan luimistelin sitä, kun se oli ainaki kaks ellei kolme kertaa isompi, kuin mä niin se sai siitä sit vettä myllyynsä ja päätti näyttää miten mammanpoikia käsitellään :(
Kaikki muut koirat seiso ringissä meiän ympärillä, ku se käsitteli mua ja sit mami tuli, ku Justiina sen ringin läpi ja karjas sille 'enkelille', niin se pelästy hetkeks ja sit mami tempas mut pannasta mukaansa ja häivyttiin saman tien.

Siks mä noista sun kuvista tykkäänkin, kun sulla on tollanen kiltinpojan ilme ja mami on opettanu, että ne on hyviä ilmeitä ja sillon aina halataan, kun otan tollasia korvat taakse tai suu auki oseerauksia :)

Tossa, ku kerroit käyväs myyrä jahdissa niin mun mami ei yhtään tykkää, että mä harrastan sellasta ja siks teenkin sitä salaa siltä sillon, kun oon irtolenkillä ;)

Anonyymi kirjoitti...

"No siel tarhassa oli tosi ihku tyttöhauva, semmonen lappari niin kuin mami sanoo. Mä yritin vikitellä sitä kovasti, mut se oli niitä viileitä naisia, jotka antaa ymmärtää, mut ei ymmärrä antaa." ;-)

Meidän Nuusku ei myöskään voi ymmärtää tollasia monimutkasia ja vaikeaselkosia naisia. ;o)

Harmi kun sä et enää pääse tarhailemaan ja puhumaan siellä koiraa. :( Toivottavasti sulla nyt noita koirakamuja kuitenki riittää?

Tohon Susa-asiaan me Hirmut ei oteta kantaa. Selvitelkää te Topin kans tuo koirasuhdedraama. ;-)

Anonyymi kirjoitti...

Topi:
Munkin mami aina suojelee mua. Siks mä luotankin siihe, että mä voin isotella isoillekin pojille, koska mami tulee pelastamaan mut, jos homma karkaa multa käsistä. Mamin selän takaa on hyvä aukoo päätä;)

Pamu & Hirmut:
Mulla ei ole nyt semmosta vakkarikoirakaveria, mut kyl mami antaa mun nuuskia tyttöjä ja pieniä koiria nyt hihnassakin, vaikka yhdessä vaiheessa, kun musta meinas tulla remmirähjä, niin kuin mami sanoo, niin ei moikattu ketään hihnassa. Se kyllä toimi, kun tiesin, että me voidaan ohittaa poikiakin hihnassa ilman, että mun tarvii pelätä, että mami vie mut niiden luo.

anemones kirjoitti...

Jee, taas uusi blogspot löytyi! :D Alan lukea tätä. Vai ollaan sitä niin isoja poikia, että isotellaan sakemanneille. No, täällä on kans niin valtavan iso australianterrierityttö, joka selättää sakemannin koska tahansa! Nimittäin meillä on 3, jolla voi harjoitella. x)

Mutta on nuo koirapuistot ihan kahjoja paikkoja. Ehkä ne sopii oikein tohvelikoirille, mutta periaatteessa niiden idea on vähän epärealistinen. Ei me harrasteta niitä yhtään. Tosin me ollaan niin maalla, ettei täällä semmoisia ookaan. Mutta kun miettii, että koiran pitää joka kerta siellä puistossa miettiä uusi arvojärjestys, kun joka kerta vähän eri kokoonpano, niin kyllä se taitaa olla joillekin koirille aika stressaava paikka.

Elina kirjoitti...

Hei,

olit kysellyt Kuukauden Koirakuvasta. Maaliskuun lopussa päivitetään alkuvuoden Kuukauden Kuvat :) Toivottavasti sitten pysytään aikataulussa niiden suhteen!

Kiitos myös haaste-ideoista! :)

Anonyymi kirjoitti...

Anemone's:
Kiva, että tykästyit mun blogiin:) On aina kiva saada uusia lukijoita seuraamaan mun tohinoita.

Elina ja Jade:
Joo, mami oli käynyt siellä teitin sivuilla pätemässä.. Ei sitä kannata ottaa tosissaan. En mäkään ota;)

Belinha kirjoitti...

http://farruscas.blogspot.com/