torstai 27. marraskuuta 2008

Viikon koirakuva: Vauhti

Tän viikon koirakuvahaasteen aiheena on vauhti. Mä ajattelin heti, että tää on täydellinen tilaisuus kertoa siitä, kun olin koirien juoksukilpailuissa, Seropisäntäilyissä. Mun joukkueeseen kuului siskokset nimeltä Wilma ja Peppi. Ne on kotoisin ihan Viipurista asti. Niissä on mm. vinttikoiraa. Meidän joukkueen nimi oli Remu Petteri ja Viipurin vikkelät kaksoset.

Se kilpailu oli Hyvinkään vinttikoiraradalla, josta me juostiin 80 metrin suora. Me saatiin valita joko kone- tai käsiviehe tai sitten sai juosta ihan ilman viehettäkin.

Mä en oikein tajunnut homman nimee silloin kilpailuissa, mutta innokkaana mä odotin omaa vuoroani:



Mami laittoi mut sit juoksee konevieheen perässä. Sehän on se pupu, mikä menee sen radan kaidetta pitkin. Vähänkö se oli jännää, kun lähdössä mami usuttu, että "ota kiinni!!", "missä annajaville?!!". Anna ja Ville nääs oli mua odottamassa maalissa, vaikka en mä sitä eka huomannut. No, mä lähdin tuhatta ja sataa jahtaa sitä viehettä:



Mut sitkun mä olin juossut jonkun aikaa, mä rupesin ihmettelee, että mitä mä täs oikein juoksen, mihin mä oon menossa, ja mitä noi ihmiset metelöi tos vieressä?! Rupesin hieman epäröimään:



Sit mä yritin taas vähän kiristää tahtia:



Ja lopuks mä yritin hammasta purren kiriä kunnolla, kun kuulin jo annanjavillen huudot maalista:



Mun tulos oli 12,01 sekuntia ja olin maxi-luokan 3. hitain. Wilman tulos oli 6,31s ja Pepin 6,81s. Niitä varmaan harmitti, kun mä en oikeen viel tiennyt homman nimee, mut tänä talvena me mennään mamin kaa treenaa tota viehettä. Ehkä ens vuonna me veljekset voitais olla joukkue??

Kuvista suuri kiitos Kepeätassulle, Teemu Lehmukselle ja Katja Voutilaiselle!

9 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Voi Remu, kaikkee se sun mami keksiiki :D
Tiäkkö, että mulle olis varmaan käyny samoin jos olisin ylipäätään juossu ollenkaan, kun oon sellanen pikkusen arka poika jos on paljo porukkaa ;)
Mun mami nauro ihan sikana noille sun vauhtikuville, kun sä oikeestaan vaan jolkuttelit :D
Ja toi sun kertomus tapahtuneesta oli niin osuva noitten kuvien kanssa :)
Vähä mua alko säälittään, kun toi sun aikas oli pikkusen huono niihin Viipurin likkoihin verrattuna, vaikka kyllä mä tiedän, että sultaki olis vauhtia löytyny jos olisit tienny etukäteen mikä on homman nimi :)
Ja lopussahan sä sit jo kiiditkin, kuin ammus ;)
Montako kilpailijaa siinä sun sarjassa oli?
Öö, mitä sä tarkotit tolla veljesjoukkueella :o
Et kai vihjaile, että mäkin osallistuisin tollaseen seropisäntäilyyn ja tekisin Remut :D

Susku kirjoitti...

Voi ressukkaa, ethän millään voinut tietää mitä olisi pitänyt tehdä, kun kukaan ei sitä etukäteen sulle kertonut! Sano sille mamille, että jatkossa huomioi sut paremmin! ;-)

Kiva kuvakertomus!

Anonyymi kirjoitti...

Topi:
Joo, mami raahaa mua aina jokapaikkaan. Taas se pakkaa tossa mun namipalloa ja muroja reppuun. Mä oon menossa Annalle ja Villelle hoitoon, kun mamin pitää lähtee työmatkalle.

Joo, mä otin ton kilpailun aika lunkisti. Meit oli nääs 57 koiraa tos maxi-luokassa. Mä kyl vähän epäilen, että mä olisin kuulunut midi-luokkaan, mut joukkuekaverit oli maxeja. Luokassa oli siis 19 joukkuetta.

Musta olis tosi kiva, jos sinä, Rocky tai Roni muodostettas ens vuonna joukkue.

http://www.esseropit.net/

Susku ja launa:
Ihan samaa mieltä. Mami vois hiukan tarkemmin selittää mulle, miten tietyt jutut toimii..

Anonyymi kirjoitti...

Hih mikä kuvasarja! Oikein alkoi hymyilyttämään, kun kuvista näkee miten Remun olemus muuttuu. Liikkeelle vauhdikas salama, eli herra R, lähtee täpinöissään ja pikkuhiljaa vauhti hiipuu ja hiipuu, kun R tajuaa, että tässä taitaakin olla kyse jostain äipän oudosta ideasta. ;-) Ekassa kuvassa R näyttää ihan oikealta vinttarilta, joka huutaa kurkku suorana, kun haluaa heti radalle. Meillä täällä Oulussa on myös vinttarirata, jossa on ollut tutustumispäiviä eri rotuisille koirille. Jospa Hirmutkin joskus pääsisivät sinne testaamaan vahtiaan!

Anonyymi kirjoitti...

Vaaau!! Mä oon vähän kömpelömpää sorttia vaikka vauhtia riittääkin mutta yleensä jään aina koirapuistossa jälkeen jos on samankokonen hauva ku minä.. Lucky taas on ihan huippunopee ja se vois varmaan tulla mukaan kilpailemaan.. mäki tulisin jos olisin nopee mut ehkä mä voin tulla ihan muuten vaan :D Käy muuten ihmeessä kattoo mun vauhtikuvat kans ku siel oli jotain häikkää ollu et vaan yks kuva oli tullu sinne blogiin vaikka oli monta! korjasin sen nyt ja siellä mä vauhdittelen :D

Anonyymi kirjoitti...

Rocky:

Joo, tulkaa ens vuonna mukaan ja muodostetaan joukkue! Nopeudella ei loppujenlopuks ole mitään merkitystä, kun nuo etelän maiden rescue-vinttikoirat voittaa kisan kuitenkin. Mut se on hauskaa!

Joo, pitää mennä kattoo sun sivut uudestaan.

Anonyymi kirjoitti...

Paula ja hirmut:
Kiva, että tykkäsitte :) Mut teidän formula-selostus oli paljon hienompi!

Harakka kirjoitti...

sai hyvälle tuulelle tämä kuvasarja. hieno!

Anonyymi kirjoitti...

Harakka:
Kiva, että tykkäsit! Se oli kyllä jännä päivä.