perjantai 17. huhtikuuta 2009

Kettu!

Siis ette ikinä arvaa! Mä olin äsken tapani mukaan vahtaamassa parvekkeella, mitä naapurit tekee, ja yhtäkkiä mä näin sellasen hauvan näköisen otuksen, mut mä huomasin heti, ettei se ollut hauva. Mähän en yleensä hauku, mut nyt päästin muutaman buffauksen ja mami tuli kattoo, että mitä mä siel partsilla haukuin. Mamikin näki sen ja kertoi mulle sit, että se on kettu. Mami osasi myös kertoa, että ketut syö pupuja ja kurreja. Vähänkö mä katoin sitä silmät lautasena, mut en mä pelännyt yhtään. Ja oon mä sitäpaitsi nähnyt sellasen kerran aikaisemminkin pienenä Anna-tädin kanssa täällä Laajasalossa.


(Kettu ei näy kuvassa. Mami ei ehtinyt hakea kameraa ajoissa).

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Aika jännää! Mut etkö ollu nähnyt Anna-tädin kanssa viime syksynäkin ketun? Olitte tuijottanu toisianne aika pitkään. Muistelisin et olisit.

Ville-setä

Hanna kirjoitti...

Ketut on kivoja! Ainakin niitä on hauska jahdata, harmi, ettet ole päässyt sitä kokeilemaan :( Mä olen päässyt isin kanssa metsälle kettuja jahtaamaan ja vaikkei ne yhtä mielenkiinnostavia olekaan kuin jänöt, niin on niitäkin ihan kiva jahdata!

Topi kirjoitti...

Mä en oo koskaan nähny kettua, vaikka mun porukat on kattonu sellasia ikkunasta, mutta mä en nähny mitään, ku katoin väärästä ikkunasta :o
Mutta mä olin kerran pihassa vapaana ja näin, ku 4 hirvee tuli melkein meiän pihaan ja mä räksytin niille kauheesti niin ne pelästy ja meni pois ;)
Ja sit oon nähny sellasia Bambeja vai mitä ne on ja niitä näkyy aika useinkin...
Mun mami on kertonu, että ne ketut syö mielellään myös kissoja ja ajattelin, että meillä olis pari ylimäärästä ;)
En muuten vieläkään käsitä, että mikset loikkaa tosta parvekkeelta alas, ku se kävis niin helposti, mutta taidat olla aika tottelevainen poika :)