tiistai 14. huhtikuuta 2009

Viikon koirakuva: Kevättä ilmassa!

Osallistunpa taas tähän viikon koirakuvahaasteeseen. Mä oon ollut ihan hirveen kiireinen viimeaikoina, kun me muutettiin tänne annallejavillelle, ja mun on pitänyt raportoida siitä täällä mun blogissa (Osat 1, 2 ja 3). Sitäpaitsi mä täytin 2v. , ja oon mä ollut taas uimakoulussakin. Nyt kuitenkin käytiin mamin kanssa vartavasten ottamassa keväisiä kuvia tätä tän viikon haastetta varten eli kevättä ilmassa!

No, oikeastaan ainut ikävä asia liittyen kevään tulemiseen on lumien sulaminen. Mä diggaan lunta!


Toisaalta ei sekään niin ikävää ole, koska tulee tällaisia hyviä läträyspaikkoja.


Toinen, mikä lähtee, on tietty talviturkki - noin niinkuin kirjaimellisesti.


Ensimmäisiä vakavasti otettavia kevään merkkejä on tietty ekat leskenlehdet,




ja muuttolintujen tuleminen,


ja jahtaaminen. Ha, sainpas sen lentoon!


Hei hei talvi!


Tervetuloa kevät!

7 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Ihana kevätkertomus upean keväisine kuvineen! Täällä pohjoisessa moisesta saa vaan haaveilla :)

Ruusu ja Roosa kirjoitti...

Siehä ootkin oiva lintukoira Remu. :-) Ihanan keväisiä kuvia.

Hirmut kirjoitti...

Taidat olla samanlainen talvisieluinen koira kuin Hirmutkin? Meilläkin talvi on ehdoton lemppari! Upeat kalliot ja kauniita leskenlehtiäkin - kyllä sun kelpaa noissa maisemissa tepastella! Onnea uuteen kotiin kuoma ja onnea myös 2 v. synttäreiden johdosta, vaikka ne oli ja meni jo aikaa sitten. :D

Topi kirjoitti...

En voi ymmärtää, että sä tykkäät talvesta ja lumesta, joka peittää alleen kaikki kivat jutskat :o
Me taidetaan muutenkin olla hiukan erilaisia noissa tykkäämisissä, kun en mä tykkää läträtä ojissa, enkä muuallakaan ;)
Toi talviturkin lähtö oli hauska huomio..en tullu sitä itte huomanneekskaan :)
Leskenlehdet on bongattu täälläkin, mutta ei noin tarkasti, kuin mitä sä teit :)
Ooh, minkä ihanan lintuparatiisin sä ootkaan löytäny, vähänkö mä olisin riemuissani jos pääsisin tonne noita jahtaamaan..Tykkääksää linnuista?
Ai vitsi, miten hienosti toivotit talven menneeks ja kevään tulleeks, oot sä kyllä aika vitsikäs, mutta sähän ootkin mun broidi ;)

Tarolino kirjoitti...

Totta on Topi, että talvi on maailman parast aikaa ku sillon on tota lunta ja siin vasta kiva onki möyrii. Me ollaa mun broidin Lucan kans tosi isoja talvifaneja paitti ku on kauheen kylmä ja meil ängetään takit päälle. Mut nyt meilt lähti karvatki. Mamsi ajeli meiät koneella. Aattele.
No siis jos läträämisest puhutaa nii toi broidi on oikee läträämisen mestari. Mutaojat on siihen hommaan parhaiten soveltuvii. Nii et kai se kevätki kiva on ja sit on paljon noit lintui jahdattavaks ja siit mä taas tykkään. Sä oot muutes aika mageen näkönen jäbä. Mä ku oon kans näit rakkauslapsii nii mä aina huomaan sillon ku joku toinenki on sellanen.
t. Ljuba Viipurilainen

Tarolino kirjoitti...

Ai nii, ethä sä mikää Topi oo. Ku Topi on se joka sulle kirjotti. Siis Remu Petterihä sä oot.
Mä oon jo aika vanha (7.5 v) nii mä saan joskus olla vähä hajamielinen.

T. Ljuba Viipurilainen

Remu Petteri kirjoitti...

Elina ja Jade:
Ai onkos teillä siellä vielä lunta? *kateellinen*

Ruusu ja Roosa:
No, ainakin mä saan ne aika tehokkaasti lentoon;)

Hirmut:
Joo, tää uusikoti on paljon parempi kuin se entinen. Kiitos onnentoivotuksista:)

Topi:
Joo, se on niin hassua, kun me tykätään hirveen erilaisista asioista vaikka ollaan kaksoset:O

Joo, mä diggaan lintuja. Meillä on ollut niitä kotonakin, mut sit ne muutti maalle.

Tarolino:
Kiva saada uusia lukijoita! Ja ei se haittaa, vaikka menit mua vahingossa Topiksi sanomaan, kun Topi on mun kaksoisveli:) Se kyl EI tykkää lumesta, eikä lätäköistä :O